بصیرت روز

فرهنگی ، سیاسی و نظامی

بصیرت روز

فرهنگی ، سیاسی و نظامی

واکنش دفتر مقام رهبری به «مک دونالد»

معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری حضور رستوران های «مک دونالد» را نشانه نفوذ غذایی غرب دانست و گفت: «مک دونالد» تنها یک غذا نیست، مأموریت آن تغییر ذائقه مردم است که منجر به باورسازی می شود.

حجت‌الاسلام حمید آقایی در مشهد به بیان شیوه‌های نفوذ استکبار را با بهره‌گیری از آیات قرآن پرداخت و اظهار کرد: شیطان با برهم زدن تعادل درون و برون راه نفوذ خود را به دل مؤمنان باز می‌کند و استکبار از همین شیوه برای نفوذ به ملت ایران بهره می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شیطان برای نفوذ ابتدا به سراغ افرادی می رود که زمینه باورهای آخرتی ضعیفی دارند، افزود: استکبار برای اجرای پروژه نفوذ ابتدا سراغ افرادی می رود که در باورهای انقلابی خود دچار تردید شده‌اند.

حجت الاسلام آقایی گفت: رسانه به عنوان قدرتمندترین ابزار تغییر ارزش ها و واقعیت ها در اختیار دشمن است و امروز شاهدیم که این ابزار در نقاط دور دست نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی تأکید کرد: شیطان با بهره گیری از میل تنوع خواهی انسان همه همت خود را به کار می‌گیرد تا سبک زندگی ما را تغییر داده و نیازهای جسمانی و ظاهری را مهم تر از نیازهای فکری و روحی ما جلوه دهد.

حجت الاسلام آقایی با بیان اینکه انسان غربی امروز به تنوع طلبی شیطان گردن نهاده و دچار حیرت شده است، افزود: دشمن در جنگ نرم از جبهه تمایلات نفسانی وارد شده تا رفتار و اندیشه ما را دگرگون سازد.

وی حضور رستوران های «مک دونالد» را نشانه نفوذ غذایی غرب دانست و گفت: «مک دونالد» تنها یک غذا نیست، مأموریت آن تغییر ذائقه مردم است که منجر به باورسازی می شود.

سهمیه بنزین 700 تومانی فردا می سوزد

با ابطال باقیمانده سهمیه بنزین های 700 تومانی از ساعت 24 فردا شب (شنبه) پرونده سهمیه بندی بنزین برای همیشه بسته می شود.

پس از یکسان سازی قیمت بنزین و توقف سهیمه بندی در پنجم خردادماه سال جاری، وزرات نفت اعلام کرد سهمیه های باقیمانده بنزین 700 تومانی تا پایان شهریورماه اعتبار دارد که البته پس از مدتی این مهلت را تا پایان آبان ماه تمدید کرد. 

بنزین 700 تومانی آخرین بازمانده بنزین سهمیه ای به شمار می رود که در سال های اخیر در کارت های سوخت رانندگان شارژ می شد.

براساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، کمتر از 400 میلیون لیتر از سهمیه بنزین 700 تومانی در کارت های سوخت باقیمانده است که در صورت استفاده نشدن، باطل می شود.

سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این به ایرنا درباره سهمیه های استفاده نشده، گفته بود: بخشی از سهمیه بنزین 700 تومانی مربوط به خودروهایی است که دیگر تردد نداشته و یا اصلا وجود ندارند.

* تداوم سهمیه بندی گازوئیل


حذف سهمیه بندی تنها به بنزین اختصاص دارد و قرار نیست که سهمیه بندی گازوئیل حذف شود. در واقع به دلیل حجم بالای قاچاق گازوئیل به کشورهای همسایه، دولت قصد دارد سهمیه بندی گازوئیل را ساماندهی کند.

با اجرای طرح اختصاص سوخت به ازای پیمایش از ابتدای مهرماه، واریز سهمیه ثابت گازوئیل به کارت سوخت خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی متوقف شده و میزان سهمیه براساس بارنامه و مسافت طی شده، محاسبه می شود.

پیش از این، برای همه خودروهای دیزلی، سهمیه گازوئیل یکسانی واریز می شد که باعث دامن زدن به قاچاق این نوع سوخت شده بود. برخی دارندگان خودروهای دیزلی از این موضوع سوءاستفاده کرده و بدون این که خودروی خود را حرکت دهند، سهمیه سوخت آن را به فروش می رسانند.

با توجه به نرخ بالای قاچاق گازوئیل، هیات دولت نیز در بهمن ماه سال گذشته، تصویب کرد که تحویل سوخت به خودروهای ناوگان حمل بار و مسافر متناسب با میزان پیمایش انجام شود.

* کارت های سوخت باقی می مانند

با توجه به پایان سهمیه بندی بنزین، تردیدهایی درباره تداوم کارکرد کارت سوخت بنزین مطرح شده و برخی نیز خواستار حذف آن شده اند.

وزارت نفت در واکنش به ادعاهای مربوط به حذف کارت سوخت بارها اعلام کرده است کارکرد کارت سوخت فراتر از سهمیه بندی بوده و مزایای حفظ کارت سوخت بیشتر از حذف آن است؛ بنابراین کارکردهای جدیدی در آینده برای حفظ کارت سوخت تعریف خواهد شد.

سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره سرنوشت کارت های سوخت به ایرنا می گوید: قرار نیست کارت های سوخت حذف شوند و همچنان خودروها باید از طریق کارت، سوخت گیری کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان ساخت: راهکارهای مختلفی برای تداوم استفاده از این آنها ارائه شده اما هیچیک نهایی نشده است.

سجادی در خصوص احتمال اخذ مبلغ اضافی از رانندگانی که با استفاده از کارت جایگاه داران سوخت گیری می کنند، گفت: دولت موافق این روند نیست و تمایل ندارد وجه اضافی از رانندگان گرفته شود.

با توجه به اظهارات مسئولان ذیربط، اتمام سهمیه های بنزین به معنای پایان عمر کارت های سوخت نیست و مالکان خودرو برای سوخت گیری همچنان باید از کارت سوخت شخصی و در صورت همراه نداشتن آن، از کارت سوخت جایگاه داران استفاده کنند.

چه کسی بودجه داعش را تامین می‌کند؟

حملات اخیر گروه تروریستی داعش به پاریس، بمب‌گذاری در بیروت و سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در شبه‌جزیره سینا، سؤالاتی را درباره منابع مالی داعش برای طراحی و اجرای نقشه‌های شوم خود در سراسر جهان و خرید اسلحه برای انجام این حملات تروریستی در اذهان پدید می‌آورد.

فروش نفت، اخذ مالیات از مناطق تحت کنترل، کسب درآمد از آدم‌ربایی، کمک‌های مالی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عربستان، قطر و امارات و حتی کویت و نیز کمک‌های مؤسسات خیریه عربی و افراد ثروتمند عربی، دزدی از بانک‌ها، اخاذی، فروش آثار باستانی و موارد دیگر از جمله راه‌های کسب درآمد و تامین بودجه داعش به شمار می‌آیند.

عمده‌ترین منبع سودآوری داعش، از فروش نفت حاصل شده و این پرسش مطرح می‌شود که چه کشورهایی نفت سوریه و عراق را در مناطق تحت کنترل داعش خریداری می‌کنند؟
 

ادامه مطلب ...

خدمت بزرگ داعش به رژیم صهیونیستی

گروه تروریستی داعش با ویران کردن کشورهای منطقه در حال ارائه بزرگترین خدمت به گروه تروریستی داعش است.

در بخشهایی از مطلب "سامر الیاس" در روسیا الیوم آمده است:

عملیات داعش و دیگر گروه‌های تروریستی به نفع اسرائیل است، و اسرائیل از قدرت گرفتن گروه‌های افراطی سود بسیاری برده است. این رژیم درحالیکه تلاش می کند چهره خارجی خود را بهبود بخشد؛ در سیاستهای داخلی خود افراطی گری را در پیش گرفته است.

قرار گرفتن جنایتهای داعش و تلاشهای بین المللی برای مقابله با این گروه تروریستی در عناوین اصلی خبرها، باعث بی توجهی رسانه ها به مسأله فلسطین شده است.

کابینه بنیامین نتانیاهو از فرصت مشغول شدن دنیا به جنایتهای داعش استفاده کرده، و در حال سرپوش گذاشتن بر جنایتهای روزانه خود علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و غزه و داخل خط سبز است، و با تصویب قوانین نژادپرستانه در حال شدت بخشیدن به نقض حقوق فلسطینی‌ها است.

نتانیاهو همچنین با تکرار اظهارات گذشته خود در واشنگتن برای درپیش گرفتن اقدامات یکجانبه در اراضی فلسطین، اشغال بخشهایی از کرانه باختری را بعید نمی داند، به صورتیکه در کنفرانسی درقدس گفته است: "گامهایی یکجانبه وجود دارد .. منتظر باشید تا آنها را ببینید."

اسرائیل با ادعای تلاش برای مقابله با خطرات امنیتی به دلیل گسترش داعش و گروه های افراطی دیگر، میلیاردها دلار به عنوان کمک دریافت کرده است.

علاوه بر این، ویران شدن زیرساختها در مناطق گسترده‌ای از سوریه، در راستای تحقق رؤیای افراطی های یهودی مانند "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه سابق این رژیم برای بازگرداندن سوریه به قرون وسطی، آن هم بدون پرداخت هیچ هزینه ای است.

تاریخ سرانجام حقیقت "داعش" و "القاعده" و مؤسسان گروه‌های تروریستی را فاش خواهد کرد؛ ولی اکنون این مسأله آشکار است که ایجاد گروه‌هایی مانند داعش و القاعده به نفع اسرائیل است، و حجم خدمات اینگونه ‌گروه‌های تروریستی به اسرائیل و اهداف این رژیم قابل تصور نیست.

حقوق امام جماعت مکه چقدر است؟

امام جماعت سابق مسجد الحرام در یک مصاحبه تلویزیونی از مقدار دستمزد امامان و خطبای مسجد الحرام و مسجد نبوی پرده برداشت.

«عادل الکلبانی» در یک برنامه تلویزیونی گفت که دستمزد امامان حرم مکه و حرم نبوی یکسان است و این امر برای مؤذنها نیز به همین ترتیب است.

وی افزود: هرکدام از امامان حرمین ماهانه 8200 ریال (سعودی) حقوق دریافت می کنند.

حقوق ماهانه هرکدام از مؤذن ها نیز 5 هزار ریال سعودی است.

زمان تحویل 100 فروند سوخو به ایران

بق قراردادی بین روسیه و ایران قرار است ۱۰۰ فروند هواپیمای پیشرفته سوخو از روسیه خریداری شود.

طبق این قرارداد هواپیماهای سوخو تا پنج سال آینده باید تحویل ایران شود. دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه با اعلام این خبر افزود: این هواپیماها در حال ساخت هستند و قرار است تا مهلت تعیین شده تحویل داده شوند.

روگوزین در مصاحبه با شبکه روسیه ۲۴ گفت در قرارداد تنظیم شده بین شرکت های هوایی ایران و شرکت هوایی روسیه قرار است ناوگان حمل و نقل عمومی ایران به هواپیماهای مدل اس اس ۱۰۰ مجهز شوند.

پیش  از این روسیه و ایران قرارداد نهایی تحویل سامانه های موشکی اس۳۰۰ را امضا کرده بودند.

صادرات نفت ایران دو برابر می‌شود

مجتبی خسروتاج معاون وزیر تجارت ایران از افزایش دو برابری صادرات نفت خام بعد از برداشته شدن تحریم های اقتصادی خبر داد.

خسروتاج در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه ضمن اعلام این خبر گفت پیش از این ایران تنها ۱/۸ میلیون بشکه در روز نفت خام برای استفاده داخل کشور و ۲/۵ میلیون بشکه برای صادرات استخراج می کرد.

خسروتاج با بیان این که بعد از برداشته شدن تحریم های اقتصادی و اجرای برجام انتظار می رود میزان صادرات نفت خام به دو برابر میزان خود برسد، افزود: انتظار داریم تا سه ماه بعد از برداشته شدن تحریم ها صادرات نفت خام را به دوبرابر میزان فعلی برسانیم.

به گفته خسروتاج تحریم های مربوط به صادرات نفت خام تا دسامبر ۲۰۱۵ و ژانویه ۲۰۱۶ برداشته شود. وی اعتقاد دارد تحریم ها باید به طور همزمان برداشته شود و نه تنها سیستم بانکی بلکه تمام امور اقتصاد کشور باید رفع تحریم شود.

ایران و قدرت های جهانی در توافق هسته ای اعلام کردند که در صورت اجرای کامل برجام تمام تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته خواهد شد. طبق این توافق ایران با کاهش غنی سازی اورانیوم انتظار دارد همه تحریم های اقتصادی به طور یکجا حذف شوند.

خسروتاج می گوید طبق توافق هسته ای باید تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و آمریکا به طور همزمان برداشته شود.

ورود بدون روادید به عراق زندانی دارد

رئیس کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین گفت: هیچ محدودیتی برای طرف عراقی برای صدور ویزای مراسم اربعین وجود ندارد و امسال بسیار گسترده تر از سالهای قبل است زیرا یازده دفتر مستقر هستند. 
 
حسن قشقاوی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که آیا برای همه افرادی که درخواست ویزا دارند ویزا صادر می شود؟ گفت: خیر، صدور ویزا جزو اختیارات عراق و امر حاکمیتی است و این طور  نیست که هر تعداد بخواهیم دولت عراق روادید صادر کند.  
 
قشقاوی افزود: تاکنون 420 هزار روادید صادر شده است و مجموع متقاضیانی که در سایت ثبت نام کرده اند یک میلیون و 200 هزار نفر است و این به این معنا نیست که ویزا و مدارک آنها آماده است.  
 
وی گفت: با  11 دفتر و 66 نیروی تازه نفسی که عراق به ایران فرستاد امیدواریم این روند پیشرفت جدی داشته باشد.   
 
قشقاوی افزود: بدون روادید و گذرنامه به خاک عراق عبور غیرمجاز تلقی می شود و تا شش سال طبق قانون عراق زندانی دارد.

ورود 7 هیات گازی جهان به ایران

چهارمین نشست هیات عالی رتبه مجمع کشورهای صادرکننده گاز از دقایقی دیگر به میزبانی هتل همای تهران برگزار خواهد شد.

بر این اساس هدف از برگزاری این نشست هماهنگی بیشتر به منظور برگزاری سومین اجلاس سران، هفدهمین نشست عادی وزارتی، نشست فوق العاده وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز از ٢٩ آبانماه تا دوم آذرماه ١٣٩٤ در تهران خواهد بود.

علاوه بر این، پیش بینی می شود پیش از آغاز به کار نشست وزراتی، و چهارمین نشست گروه عالیرتبه و بیست و چهارمین نشست کمیته اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران برگزار شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران ریاست نشست وزارتی فوق العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) را به عهده خواهد داشت.

علاوه بر این، ریاست هفدمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز برعهده امانوئل ایبه کاچیکوو است که به تازگی به عنوان وزیر نفت نیجریه برگزیده شده است.

از این رو تاکنون امانوئل ایبه کاچیکوو وزیر نفت نیجریه و رئیس هفدهمین نشست وزارتی GECF، صالح الخبری وزیر انرژی و معادن الجزایر، نیکول اولیویر وزیر انرژی ترینیداد و توباگو، هیئت عالی رتبه پرو، ونزوئلا، لیبی، ارلان ادریسوف وزیر امور خارجه قزاقستان و چندین هیات اجرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز وارد تهران شده اند.

از سوی دیگر پیش بینی می شود هفته پیش روی، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان برای حضور در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) به تهران سفر کند و با حضور او تعداد سران حاضر در اجلاس سران گازی تهران به ١٠ تن خواهد رسید.

در همین حال، زنگنه وزیر نفت هفته جاری در نشستی خبری گفته بود: اکنون سفر و حضور روسای جمهور روسیه، عراق، بولیوی، گینه استوایی، نیجریه، ونزوئلا، نخست وزیرالجزایر و رئیس جمهور ترکمنستان به عنوان عضو میهمان در این نشست نهایی شده است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند. هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

پوتین: کشتن تروریست‌ ها با من!

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که با اقدامات و حرکات جالب، در میان جوانان و رسانه‌های روس برای خود جا باز کرده، حالا از نقل قول‌های فیلم‌های معروف تاریخ سینما برای نشان دادن عزم ارتش سرخ در راه مبارزه با داعش استفاده کرده است.

بر اساس گزارش «آی‌بی‌تایمز»، رئیس‌جمهور روسیه دیروز در خصوص میزان جدیت ارتش کشورش در نابودی تروریست‌های سوریه گفت: «بخشش تروریست‌ها به خدا مربوط است، فرستادن آنها به سمت وی (کشتن آنها) اما به من مربوط است.»

وی در ادامه سخنان مهیج خود گفت: «تروریست‌ها هر جا که بروند، تعقیبشان می‌کنیم؛ اگر در فرودگاه باشند ما هم در فرودگاه خواهیم بود. اگر در توالت باشند، آنها را می‌گیریم و در حیاط خلوت به زباله تبدیلشان می‌کنیم. اینطور مسئله یکبار برای همیشه حل می‌شود.»

پوتین در این سخنان از دیالوگ «دنزل واشنگتن» هنرپیشه معروف هالیوود در فیلم «مرد آتش» که سال 2004 بر روی پرده رفت، الهام گرفته است.

17 زائر ایرانی حادثه منا هنوز مفقود هستند

بیشتر از دو هفته می‌شود که ایران DNA زائران مفقودشده‌اش را به عربستان تحویل داده است. مقامات سازمان حج ایران ابراز امیدواری کرده بودند تا 10 روز پس از آن، ماجرا مشخص شود؛ اما یک هفته از آن مهلت تعیین تکلیف گذشته و هنوز هیچ اثری از 17 زائر ایرانی پیدا نشده است.

 17 روز قبل درحالی که عربستان صدور ویزای نمایندگان پزشکی قانونی ایران را تایید نکرد، رییس سازمان حج و زیارت DNA مفقودان و جان‌باختگان منا را در قالب سه لوح فشرده به وزارت بهداشت و پزشکی قانونی عربستان تحویل داد.
 
ادامه مطلب ...

آمریکا اطلاعات سقوط ایرباس را به مسکو داد

 آمریکا چهار روز پس از اعلام قطعی تروریستی بودن سقوط هواپیمای ایرباس 321 روسی که بر فراز شبه جزیره سینا در مصر جان 224 گردشگر شهروند روسیه را گرفت، اطلاعات امنیتی در باره این واقعه را به مسکو تحویل داد.

«ایلیا روگاچف» رئیس اداره چالش های جدید وزارت امور خارجه روسیه، امروز جمعه، با اعلام این مطلب افزود: کارشناسان مسوول در حال بررسی اطلاعات دریافتی از آمریکا هستند تا از نتیجه آن برای هرچه بیشتر روشن شدن زوایای این اقدام استفاده کنند.

وی همچنین گفت: روسیه با طرف های انگلیسی نیز مسائل مربوط به سقوط هواپیمای روسی را در دست بررسی دارد.

سازمان امنیت فدرال روسیه در گزارش نهایی خود اعلام کرد که نتایج بررسی ها وجود آثار مواد منفجره بر بسته های بار و قطعات برجای مانده را از این هواپیما تایید می کند.

بنا به اعلام این سازمان، عامل سقوط و متلاشی شدن ایرباس 321 روسی هنگام بازگشت از شرم الشیخ مصر به سن پترزبورگ روسیه که 20 روز پیش رخ داد، انفجار بمبی با قدرت یک کیلوگرم تی ان تی بوده است.

اظهارنظر درباره برخورد ناجا با کشف حجاب

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: ما به شدت جنایات انجام شده در فرانسه را محکوم می‌کنیم، ما هرگونه آد‌م‌کشی در قالب ترور را محکوم می‌کنیم چرا که با دین ما میانه‌ای ندارد.

وی ادامه داد: در حادثه کربلا در مرحله اول ما سفر جناب مسلم بن عقیل به کوفه را داشتیم و او به راحتی می‌توانست یزید را با رمز آب آوردن ترور کند که یکی از دلایل اینکه این کار انجام نشد این است که پیامبر (ص) فرموده‌اند کسی که مومن است تروریست نمی‌شود.
 
ادامه مطلب ...

اسباب بازی انفجاری در مسیر زائران اربعین

نیروهای امنیتی عراق امروز جمعه در مسیر بغداد ودیالی شماری اسباب بازی حاوی مواد منفجره کشف کردند که برای هدف قرار دادن زوار اربعین جاسازی شده بود. 
 
 18 بمب که در عروسک های بچه گانه جاسازی شده بود در مسیر ارتباطی بغداد به استان دیالی کشف و خنثی شد. 

خوشبختانه تروریست ها موفق نشدند از طریق این اسباب بازی های منفجره خسارتهای جانی ومالی برای زوار اربعین امام حسین علیه السلام ایجاد نمایند.

تاثیر «قهوه» بر جلوگیری از مرگ زودرس

 نوشیدن قهوه، احتمال مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.

پژوهشگران آمریکایی می گویند کسانی که سه تا پنج فنجان قهوه در روز می نوشند، احتمالا در برابر مرگ زودرس ناشی از بیماری های قلبی، دیابت، پارکینسون و نیز خودکشی مصونیت پیدا می کنند.

نتایج مطالعاتی که پژوهشگران مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد انجام داده اند، حاکی است قهوه دارای کافئین یا بدون کافئین، هر دو منافعی دارند.

آنها کسانی را که قهوه نمی نوشند یا کمتر از دو فنجان در روز می نوشند با کسانی که گفته اند مقدار "معتدلی" قهوه یا بیش از پنج فنجان می نوشند، مقایسه کردند.

این پژوهش دلیل چنین تاثیری را مشخص نکرده است، اما ارتباطی را با پژوهش‌های قبلی نشان داد و موجب شد دانشمندان به تحقیقات بیشتر ابراز علاقه کنند.

یک پژوهشگر ارشد گفت: "ترکیبات بیواکتیو در قهوه مقاومت انسولین و تورم سیستماتیک را کاهش می دهد. این موضوع می تواند برخی یافته ها را توضیح دهد. با این حال، برای تحقیق درباره مکانیسم های بیولوژیک که موجب چنین تاثیراتی می شود به مطالعات بیشتر نیاز است."

در این تحقیق، تأثیر حفاظت کننده ای در برابر سرطان پیدا نشد. برخی پژوهش های گذشته به ارتباط بین مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها اشاره کرده است.

پژوهشگران همچنین به عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، ورزش، مصرف الکل و رژیم غذایی پرداختند.

با این حال، کارشناسان هشدار دادند قهوه ممکن است برای همه خوب نباشد.

یکی از پژوهشگران گفت: مصرف منظم قهوه می تواند شامل بخشی از یک رژیم غذایی متوازن و سالم باشد.

او همچنین گفت زنان باردار و کودکان باید در مورد مصرف زیاد کافئین از قهوه با نوشیدنی دیگر احتیاط کنند.

عموهای «فیتیله‌ای»: علی‌رغم 11 هزار کامنت فحش که به ما دادند، عذرخواهی می‌کنیم

حمید گلی، محمد مسلمی، علی فروتن، کریم خودسانی (سرپرست نویسندگان) و علیرضا آقایی (تهیه‌کننده) در برنامه‌ی تلویزیونی «شما و سیما» که شامگاه گذشته 28 آبان ماه از تلویزیون پخش شد از مردم بابت اشتباهشان که ناخواسته باعث توهین به مردم آذری زبان کشورمان شده بود بود، عذرخواهی کردند.

بابت اشتباهمان عذرخواهی می‌کنیم

حمید گلی(بازیگر) با بیان اینکه ما می‌پذیریم که اشتباه کرده‌ایم، توضیح داد: اتفاقی افتاده و اشتباهی صورت گرفته است و اصلا بحث سر این نیست که بگوییم ما این اشتباه را انجام نداده‌ایم بلکه بابت اشتباهمان عذرخواهی می‌کنیم تا این ناراحتی و کدورت برطرف شود. اما سوال اینجاست که مگر می‌شود بین اقوام کشورمان که سازنده یک بدنه هستند جنگ باشد؟ً! اگر این اتفاق بیفتد ما به کسانی که در خارج از کشور استقلال، اتحاد و یکرنگی‌مان را دوست ندارند، اجازه دخالت داده‌ایم.

او در ادامه کشور ایران را همچون رنگین‌کمانی از زبان، قومیت، ادبیات، فرهنگ و هنر دانست و گفت:‌ ما نمی‌توانیم بخشی از این رنگین‌کمان را جدا کنیم و نسبت به آن بی‌اعتنا باشیم و به بخشی دیگر اهمیت بدهیم. همان‌طور که می‌دانید ما روحیه طنزپردازی در تمام اقوام کشورمان داریم. هر کسی که به گویش و لهجه یک منطقه واقف باشد، متوجه می‌شود که هنرمند چه منظوری داشته است.

عموهای فیتیله‌ای: علی‌رغم 11 هزار کامنت فحش که به ما دادند،عذرخواهی می‌کنیم

این هنرمند با بیان اینکه زبان طنز کمک می‌کند تا زودتر به سرشاخه مشکلات برسیم، افزود: اینکه خدایی ناکرده بخواهیم با زبان طنز به کسی توهین کنیم، عُرفا، شرعا و اخلاقا پسندیده نیست. کاملا مشخص است که به واسطه خُرد کردن لهجه، قوم و زبانی چیزی نصیب هنرمند نخواهد شد.

گلی خاطرنشان کرد: مجموعه آذربایجان و آن چیزی که اکنون به عنوان گویش زبان آذری و ترک در استان‌های گوناگون کشور می‌بینیم، نشر فرهنگ کشورمان است. اگر از نظر سیاسی و دلاوری این مرز و بوم را مورد بررسی قرار دهیم از باقرخان و ستارخان گرفته تا شهید باکری از دلاوران این خطه حساب می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید در زمینه‌های ورزشی، هنری، شعر و ادبیات نیز چهره‌های سرشناسی در این خطه وجود دارند.

این هنرمند خطاب به آذری زبان‌های کشورمان گفت:‌ من همین جا به تمام آذری زبانان چه مرا دوست داشته باشند و چه نداشته باشند، می‌گویم هم خودتان، هم خطه‌تان و هم فرهنگ و زبان‌تان دوست‌داشتنی است. بیشترین آمار فرهنگی و هنری ما در طول این سال‌های برنامه‌سازی در خطه آذربایجان بوده است. با توجه به این سابقه آیا می‌توان گفت که ما نسبت به پرچم و کشورمان بی‌اهمیت هستیم و اینکه آیا می‌توان به ما گفت که متخاصم؟

اشتباه در هر زمانی و برای هر کسی امکان‌پذیر است

گلی با بیان اینکه پس از اشتباهی که انجام داده‌ایم راجع به آن تحلیل‌هایی صورت گرفت که با کم لطفی و بی‌مهری همراه بوده است، ادامه داد: آن کسی که هیچ وقت اشتباه نمی‌کند تنها خداوند و معصومین هستند. اشتباه در هر زمانی و برای هر کسی امکان‌پذیر است. ما نباید اجازه دهیم تا دیگران وارد این جریان شوند، آن را سیاسی و آن را به نفع خودشان تمام کنند. کارنامه ما گواه ماست، ما برای بچه‌های این مرز و بوم تلاش می‌کنیم و فرقی نمی‌کند که چه زبانی، چه رنگی و چه قومی باشند.

این هنرمند در پایان سخنانش با تأکید دوباره بر اینکه گروه «فیتیله» قصد توهین، سرزنش و تحقیر خطه آذربایجان را نداشته است، اظهار کرد:‌تلاش می‌کنیم تا این اشتباهمان را جبران کنیم. علی‌رغم 11 هزار کامنت فحش و ناسزا که در طول این مدت به من و دوستانم شد، من دست بچه‌های پاک سرشت، تمام کشورم را به ویژه خطه آذربایجان را می‌بوسم.

هیچ عمدی در کار نبوده است

در ادامه محمد مسلمی کارگردان و بازیگر برنامه «فیتیله» با اشاره به برنامه‌ای که در آن ناخواسته به آذری زبانان کشورمان توهین شده بود، گفت: در آن برنامه متنی نوشته شد، برای اینکه بچه‌ها فرق بین مسواک کوچک و بزرگ را متوجه شوند. همانند سایر کارهایمان قالب و طرحی را برای آن در نظر گرفتیم. این اشتباه در نمایش اتفاق افتاد اما هیچ عمدی برای انجام آن در کار نبود. من خودم آذری زبان هستم و به همین خاطر هیچ وقت نمی‌آیم همچین موردی را به همشهریان خودم نسبت بدهم.

او با بیان اینکه مردم ایران را همانند خانواده خودم می‌دانم، خاطر نشان کرد: ما تمام عمرمان را برای مردم گذاشته‌ایم. از خانواده و سلامتی‌مان گذشتیم تا بتوانیم در کنار شما مردم عزیز باشیم.

از کودکان بخواهید ما را قضاوت کنند

او با بیان اینکه نمایش‌های ما برای کودک است، افزود: از آنجایی که مخاطبان ما کودکان هستند، از آن‌ها بخواهید تا ما را قضاوت کنند. گاهی ممکن است نگاه بزرگ‌ترها با کودکان متفاوت باشد. حواس‌مان باشد که اگر یک اشتباه را آنقدر بزرگ کنیم برای بچه‌ها این سوال بوجود می‌آید که مگر چه اتفاق مهمی افتاده و اینکه آیا در دین ما بخشش وجود ندارد؟!

مسلمی با بیان اینکه وجود اقوام مختلف در برنامه‌های ما نشان‌دهنده اتحاد ملی است، ادامه داد: از طرفی عده‌ای که می‌خواهند به این نظام و مردم آسیب برسانند، به این جریان پیش آمده دامن می‌زنند تا سوءاستفاده خودشان را بکنند.

او در پایان اظهار کرد: امیدوارم که مردم محترم خطه بزرگ آذربایجان ما را به خاطر اشتباهمان ببخشند و نگذارند حق عمومی بچه‌های این سرزمین به خاطر اشتباه یک نفر نادیده گرفته شود.

همچنین علی فروتن(بازیگر) با بیان اینکه ما هم اکنون در دهه سوم کارمان هستیم، اظهار کرد: ما تلاش کرده‌ایم تا تمام آموزش‌هایی را که از اقوام گوناگون کشورمان داشته‌ایم، در برنامه‌های فیتیله اعمال کنیم و تا الان چند سال است بدون هیچ مشکلی جمعه‌ها مهمان خانه‌های مردم بوده‌ایم. در طول این برنامه‌ها موقعیت‌های متفاوتی را با استفاده از اقلیم‌ها و اقوام ایران برای کودکان ایجاد کرده‌ایم.

او با بیان اینکه ما سال‌هاست که در برنامه‌هایمان به انواع حیوانات تبدیل شده‌ایم، افزود: ولی هیچ وقت فرزندانم از این موضوع ناراحت نبودند و برعکس افتخار می‌کردند که پدرشان باعث شده تا همکلاسی‌هایشان یکی از ضرب‌المثل‌های این مرز و بوم را یاد بگیرد. ما سال‌هاست زحمت کشیده‌ایم و برخی از مهمترین لحظات زندگی‌مان را از دست داده‌ایم و این‌ها فقط به خاطر عشق‌مان به مردم بوده است.

این هنرمند با تأکید بر اینکه من نمی‌خواهم به کودکان دروغ بگویم، گفت: بعد از سال‌ها برنامه‌سازی باید به این نکته توجه کرد که اشتباه اجتناب‌ناپذیر است. هیچ وقت نویسنده ما آنقدر بی‌ادب نیست که بخواهد به یک قومی توهین کند.

بزودی به آذربایجان می‌آیم و در آنجا برنامه اجرا می‌کنیم

فروتن خطاب به پدر و مادران کودکان اظهار کرد: من خواهش می‌کنم به کودکان‌مان تفکر و نگاه عمیق به مسائل را یاد بدهیم. ایران برای ماست. آذری، لر، بلوچ، گیلک و... هر جای ایران که قدم بگذاریم باید احساس کنیم که در خانه‌مان قدم گذاشته‌ایم و مطمئن باشید که به زودی به آذربایجان می‌آیم و در آنجا برنامه اجرا می‌کنم.

مسولیت حرفه‌ای این اشتباه برعهده‌ی من است

به گزارش ایسنا،در ادامه علیرضا آقایی تهیه کننده برنامه «فیتیله» اظهار کرد: مسئولیت حرفه‌ای این اشتباه بر عهده من است. این اشتباه اتفاق افتاد به این دلیل که یک واژه‌ای در کنار یک لهجه‌ای قرار گرفت که ترکیب این دو با هم باعث پدید آمدن یک سوءتعبیر شد.

او با بیان اینکه این یک اشتباه بزرگی بود که رخ داد، خاطر نشان کرد: اما این اشتباه به بازیگران و کارگردان برنامه «فیتیله» برنمی‌گردد، چرا که در برنامه ضبط شده این تهیه‌کننده است که موظف است از نگاه دیگری به برنامه نگاه کند. متأسفانه این موضوع از نگاه من به دور ماند و من تا همیشه بابت این موضوع از مردم کشورم عذرخواهی می‌کنم.

آقایی با بیان اینکه دوست دارم مردم کشورم بداند که من متوجه اشتباه پیش آمده هستم، افزود: این اشتباه تنها به آذری زبانان کشورمان برنمی‌گردد و شامل همه مردم می‌شود که باید از همگی آن‌ها عذرخواهی کرد.

تهیه‌کننده برنامه «فیتیله» یادآور شد: مسئله قومیت‌ها همیشه از محورهای اصلی این برنامه محسوب می‌شده است. طبیعتا برای اینکه بتوانیم راجع به دغدغه‌های کشورمان صحبت کنیم، باید به اقوام گوناگون آن بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید مخاطبان ما کودکانی هستند که آینده کشور در دست آن‌هاست پس باید بدانند که اصل و ریشه کشورشان در کجاست و چه اقوامی در تاریخ کشور تلاش کردند و شهید دادند تا امروز ایران اسلامی سرافزار باشد.

همچنین در این برنامه کریم خودسانی سرپرست نویسندگان برنامه «فیتیله» با بیان اینکه "ایران رنگین‌کمان اقوام گوناگون است" اظهار کرد: کنار هم بودن این اقوام باعث ایجاد این رنگین‌کمان شده است. باید به این نکته توجه کرد که گروهی همانند «فیتیله» که همیشه تأکیدشان بر این بوده که ایران فقط تهران نیست و هدفشان آشنایی بیشتر کودکان این مرز و بوم با فرهنگ و رسوم کشورشان بوده، چطور می‌توانند به یکی از رنگ‌های این رنگین‌کمان توهین کنند؟!

برخی کار فرهنگی در دانشگاه‌ها را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند


جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. 
برخی کار فرهنگی در دانشگاه‌ها را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند، کار فرهنگی یعنی تربیت افراد مؤمن، متخلّق، انقلابی، معتقد به آرمانها، دوستدار کشور و نظام، دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی، با اعتماد بنفس، با انگیزه و سرشار از امید، با فهم درست از موقعیت کشور، معتقد به استقلال، مؤمن به مبانی انقلاب و نظام.
  رهبر انقلاب با بیان اینکه جوان باید دارای بصیرت باشد تا به هر شبهه کوچک نلغزد، خاطر نشان کرند: خیلی‌ها که آدمهای بدی نبودند در فتنه 88 بخاطر کمبود بصیرت لغزیدند، شما که معتقد به نظام هستی و حاضر شدی جانت را برای حفظ نظام بدهی وقتی عده‌ای شعار دادند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است چه باید بکنی، این بدلیل نبودن بصیرت و ملتفت نشدن وظیفه در لحظه لازم است.

ایران به‌زودی در خلیج فارس قدرت‌نمایی می‌کند


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی در گزارشی با موضوع «رشد نیروهای مسلح ایران در دوران پسا تحریم» نوشت: ایران هم اینک ارتش نیرومندی ندارد ولی دارای مجموعه‌ای از جنگ افزارهای خطرناک نبرد نامتقارن است. ارتش این کشور به خاطر سال‌ها تحریم‌های بین‌المللی و تسلیحاتی بشدت قدیمی شده است اما تحت توافق وین ایران به زودی به سلاح‌های نظامی خارجی دست می‌یابد و این رویداد به طور قابل ملاحظه‌ای جمهوری اسلامی را قادر می‌سازد نیروهای نظامی خود را ارتقا داده و به تلاش‌ها جهت بی‌ثبات سازی‌اش واکنش نشان دهد.
 در ادامه این مطلب با اشاره به بنیه نیروی هوایی ایران آمده است: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران (IRIAF) و نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای جنگنده‌های «اف _۱۴ تام کت»، «فانتوم اف _۴»، «اف _ ۵»، جنگنده چینی «چنگدو اف _ ۷»، «میگ _ ۲۹ فالکرامز»، «سوخو _ ۲۴ فنسرز»، «سوخو _ ۲۵ فراگ فووتز» و «میراژ اف _ ۱ اس» است. ایران همچنین مجموعه‌ای از جنگنده‌های ساخت خود از قبیل «آذرخش» و «صاعقه» را در خدمت دارد.

به زودی در روسیه جوی خون به راه می‌اندازیم


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پایگاه اینترنتی «سایت» ،که فعالیت افراط گراها را در اینترنت پیگیری می کند، روز پنج شنبه اعلام کرد: گروه داعش با پخش تصاویری ویدئویی تهدید کرد «در آینده بسیار نزدیک» حملاتی در خاک روسیه انجام خواهد داد. 
 این پایگاه اینترنتی افزود" مرکز رسانه ای «الحیات،» وابسته به گروه داعش، ویدئویی را به زبان روسی پخش کرد که در آن شعار داده می شود: «به زودی... در آینده ای بسیار نزدیک... جوی خون به راه خواهد افتاد.» 

برچسب میوه ها را دو بار بخوانید!

آیا تا به حال به کد برچسب میوه‌جات توجه کرده‌اید؟هریک از این‌ کد ها معانی خوستی دارد که باید به آن دقت کرد.
 

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، گاهی شاهد برچسب‌های روی میوه‌ها هستیم که بی تفاوت از کنار آن می‌گذریم در حالی که هر یک از این برچسب‌ها معنای خاص خود را دارد. 
میوه‌جاتی که با کد9 شروع می‌شود به این معنی است که از کود آلی تهیه شده‌اند. کودهای شیمیایی باعث رشد سریع میوه‌جات می‌شوند.اما مواد غذایی که ارگانیک هستند نه تنها که طعم بهتری دارند بلکه برای سلامتی بدن بسیار مفید می‌باشند. 
سیب، خیار، کلم، فلفل ارگانیک به فراوانی در بازار موجود می‌باشد و با کد 9شروع می‌شود.

هر چیزی که با کد 3و یا 4شروع شود بدین معناست که کشاورز برای تولید آن‌ها از مواد شیمیایی مختلفی استفاده کرده به گونه‌ای که باعث رشد سریع و غنی سازی شده است.بعضی از سیب‌ زمینی‌های شیرین، آوتادو، پیاز و کلم در بازار وجود دارد که غنی سازی شده است.

و در نهایت میوه‌جات و سبزیجاتی که با کد 8شروع می‌شوند بدین معناست که بر روی آن‌ها مهندسی ژفتیک شده است.

مواد غذایی که به وسیله دستگاه و یا فرد تولیدکننده دستکاری می‌شود از این قبیل مواداند و این محصولات اغلب گرون قیمت‌تر از نمونه‌های طبیعی و دستکاری نشده‌اند.

پیشنهاد در این است که از مواد غذایی که با کد 8شروع می‌شود چون به صورت طبیعی فرآورده دهی نشده است خودداری کنیم. 

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 25 آبان 1394 توسط امید

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الاخبار در گزارشی نوشت: ترکی فیصل – شاهزاده سعودی -- با تردید آفرینی درباره مواضع ایران، در گفتگو با یکی از روزنامه های صهیونیستی بر صلح با این این رژیم و عادی سازی روابط با آن تاکید کرد.  
 ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی، در این گفتگو مدعی شد، نماینده دستگاه پادشاهی عربستان نیست؛ اما در عین حال، تا کنون هیچ گونه اعتراضی درباره نظرهای خود نشنیده است. به نوشته هاآرتص، ترکی الفیصل و همچنین این روزنامه اسرائیلی، اطمینان دارند که اگر موافقت ضمنی یا صریح، مقامات سعودی نبود، این مصاحبه انجام نمی‌شد.