بصیرت روز

فرهنگی ، سیاسی و نظامی

بصیرت روز

فرهنگی ، سیاسی و نظامی

استفتاء از رهبر انقلاب درباره دق‌الباب مساجد

اعمالی که پس از پایان ماه صفر میان برخی مردم رایج است، سند تاریخی نداشته، از سیره بزرگان و علما نیست، و علاوه بر اینکه ثوابی ندارد، گناه نیز محسوب می‌شود زیرا بدعت در دین نهی شده است.

درباره فضیلت ماه ربیع‌الاول که نامش بهار ماه‌های دوازده‌گانه است، را می‌توان در ولادت برترین انسان کره خاکی حضرت محمد مصطفی(ص) در این ماه جستجو کرد، همچنین در این ماه رخدادهایی نظیر شهادت امام حسن عسکری(ع)، هجرت پیامبر از مدینه به مکه، لیلة‌المبیت و سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج) که به عنوان روز بیعت با امام مهربانی‌ها نامیده می‌شود، قرار دارد، درباره اعمال نخستین شب و روز بهار ماه‌ها آمده است:
 
ادامه مطلب ...

جهانگیری با اردوغان دیدار کرد

معاون اول روحانی با اردوغان دیدار کرد.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس سیاست بی‌طرفی: همکاری بین‌المللی جهت صلح، امنیت و توسعه که در ترکمنستان برگزار شده با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آمار نهایی زائران پیاده مشهد مقدس

سخنگوی جمعیت زائران پیاده رضوی گفت: کل زائران پیاده وارد شده به مشهد مقدس، ۲۶۸ هزار و ۵۲۷ نفر بودند..

حسین رضایی اظهار داشت: کل زائران پیاده وارد شده به مشهد مقدس، 268 هزار و 527 نفر بودند.

وی بیان کرد: از این تعداد، 118 هزار و 602 نفر زن و 149 هزار و 925 نفر مرد بودند. کوچک ترین زائر طفل خردسال شش ماهه و بزرگترین زائر پیرمرد 85 ساله از مینودشت بوده است.

رضایی افزود: بزرگترین ایستگاه صلواتی در جاده نیشابور و کوچک ترین ایستگاه در مسیر سرخس بوده است.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده رضوی بیان کرد: تعداد کل محل‌های اسکان در مشهد 186 محل بوده است که از این تعداد زائر، 87 هزار و 55 نفر اسکان داده شدند.

رضایی خاطرنشان کرد: کل تعداد کاروان‌های ورودی، 1334 کاروان بودند و کل آمار نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: بزرگترین کاروان زیارتی مربوط به نیشابور بوده است و بزرگترین کاروان دانشجویی نیز مربوط به دانشگاه‌های کل کشور با سه هزار نفر بوده است.

لاریجانی: مدیریت غلط بلای جان کشور شد

علی لاریجانی عصر جمعه در مسجد حضرت علی‌اصغر(ع) منطقه نیروگاه شهر قم در جمع مردم این منطقه گفت: معضل بیکاری در کشور جز با حمایت از تولید قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ادارات ما دچار مشکل تورم نیرو هستیم، گفت: بنابراین دولت و مجلس باید زمینه مناسبی مانند ارائه تسهیلات بانکی برای حضور مردم در بخش اقتصادی کشور فراهم کنند. البته مجلس در چند سال اخیر قوانین مناسبی را برای بهبود شرایط کسب و کار و حمایت از تولید داخلی به تصویب رسانده است.
 
ادامه مطلب ...

ورود هواپیماهای جدید پس از لغو تحریم ها

 معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج با باین اینکه لغو تحریم‌های اقتصادی می‌تواند برای ایرلاین های داخلی فرصتی مناسب در خرید هواپیماهای جدید فراهم کند، اعلام کرد این شرکت برای روزهای پس از تحریم برنامه ریزی کرده است.

علی مهر‌آور با بیان اینکه لغو تحریم‌ها پس از سال‌ها فضایی مناسب را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی داخلی قرار خواهد داد، گفت: در طول ماه های گذشته مذاکرات مختلفی با شرکت سازنده های هواپیما صورت گرفته و این امید وجود دارد که با لغو قطعی تحریم ها راه برای وارد کردن هواپیماهای جدید باز شود.

وی اضافه کرد: هرچند در سال‌های گذشته هواپیماهایی با عمر پایین نیز به ناوگان ایران اضافه شده بودند اما شرایط به سمتی رفت که عمر ناوگان هوایی ایران به شدت بالا رود. از این رو می‌توانیم در فضای لغو تحریم‌ها به کاهش این سن نیز امید داشته باشیم.

مهرآور درباره برنامه‌های این شرکت برای خرید هواپیماهای جدید نیز اظهار کرد: قطعا این ایرلاین نیز مانند دیگر شرکت‌ها مذاکراتی با طرف‌های خارجی داشته و برای ما وارد کردن هواپیماهای جدید یک برنامه قطعی است.

معاون بازرگانی معراج اضافه کرد: در دل این مذاکرات موفقیت‌هایی نیز به وجود آمده است، اما با توجه به حساسیت شرایط و نیاز به قطعی شدن قراردادها هنوز نمی‌توان به شکل موردی از آنها صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، با نهایی شدن گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره صلح آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای ایران از روزهای ابتدایی سال 2016 میلادی به عنوان زمان قطعی لغو تحریم‌ها علیه ایران سخن گفته می‌شود.

در صورت نهایی شدن این فرایند ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند امیدوار باشند مذاکرات نیمه مخفی آنها در طول ماه‌های گذشته شکلی علنی گرفته و بار دیگر امکان خرید مستقیم هواپیما از سوی ایران فراهم شود.

قیمت بالای هواپیماهای نوساز و وضعیت مالی نه چندان مطلوب بعضی از ایرلاین‌های داخلی دو عامل دیگری است وزارت راه تلاش کرده برای آن چاره ‌ای جدید بیندیشد و در این بین به نظر می رسد امکان خرید لیزینگی هواپیما قابل اجراترین راه خواهد بود.

با توجه به مشکلات احتمالی پیش روی بویینگ به عنوان یک شرکت آمریکایی برای فعالیت در ایران که به مذاکرات مسولان این شرکت با دولت مردان ایالات متحدده نیز انجامیده، به نظر می‌رسد ایرباس اصلی‌ترین گزینه روی میز ایرلاین‌های ایرانی خواهد بود.

فرار ابوبکر بغدادی به سرتِ لیبی


فرار ابوبکر بغدادی به سرتِ لیبی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از رأی الیوم، ابوبکر بغدادی – سرکرده گروه تروریستی داعش – در سرتِ لیبی مستقر شده بود.  
برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند ابوبکر بغدادی مجبور شده بود مکان اقامتش را تغییر دهد تا سازمانهای اطلاعاتی عراق او را تعقیب نکنند. برای مثال، برخی از خبرگزاری ها از فرار سرکرده داعش به ترکیه خبر داده بودند. این درحالیست که روزنامه الشروق فاش کرد بغدادی پنجشنبه گذشته به صورت ناگهانی به شهر سرت لیبی رسید. برخی منابع معتقدند از آنجایی که این منطقه در کنترل کامل تروریست های داعش است، ابوبکر بغدادی در آنجا مستقر خواهد شد. ساختمان "واغادوغو" که به شدت مقاوم سازی شده است در شهر سرت قرار دارد و بمباران نمی تواند به آن آسیبی بزند. زیرا بخش زیادی از این ساختمان در زیر زمین قرار دارد.  نیروهای فجر لیبی که یکی از گروههای مسلح در این کشور هستند اعلام کرده اند بغدادی چند روز پیش به صورت سرّی وارد لیبی شد و "ابوبکر شیکاو" -- سرکرده بوکوحرام در نیجریه -- نیز او را همراهی می کرد؛ شیکاو به تازگی با داعش بیعت کرده است. 

ایران اسناد جریان فروش نفت داعش در ترکیه را در اختیار دارد


ایران اسناد جریان فروش نفت داعش در ترکیه را در اختیار دارد

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی  رضایی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح امروز (جمعه) به عیادت عده‌ای از مجروحان جبهه سوریه رفته بود، با بیان این خبر افزود: «کشورهای درگیر تروریسم باید با خونسردی از چالش با یکدیگر بکاهند وتوان خود را برای انهدام داعش بکار گیرند». 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در حاشیه این عیادت در پاسخ به این موضوع که چرا مسئولان ترکیه هرگونه خرید نفت از داعش را تکذیب می‌کنند، گفت: اگر دولت ترکیه در جریان فروش نفت داعش در کشور خود نیست ما آمادگی داریم این اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم. 
رضایی تصریح کرد: مستشاران ایران در سوریه از تمامی مسیرهای کامیون‌های نفت داعش به ترکیه عکس‌برداری و فیلم‌برداری کرده‌اند و این اسناد قابل ‌ارائه و انتشار است.

ایران همانند همه کشورهای منطقه، خواهان نابودی داعش است


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوریوک تایمز، جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا --  در پاسخ به این پرسش که آیا ایرانی ها آنچنان که باید برای مقابله با تروریست ها در منطقه گام برداشته اند، اظهار داشت: "گزینه های پیش روی ایران پیچیدگی خود را دارند و این کشور همانند هر کشور دیگری در منطقه در پی نابودی تروریست هاست."  

کری در عین حال مدعی شد: " همکاری نزدیک ایران با شبه نظامیان شیعه در عراق، اقدام های آمریکا را در این کشور سخت تر کرده است؛ اما ایرانی ها در مناطق مرزی و دیگر عملیات ها - بدون هماهنگی با آمریکا - کمک شایانی به عراق کرده اند." 

جنگنده‌های ایرانی کابوس آمریکا و اسرائیل

جمهوری اسلامی ایران با طراحی و تولید انواع جنگنده و پهباد پیشرفته فرماندهان آمریکایی و اسرائیلی را وحشت زده کرد.

  به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  " نیروی‌هوایی " ارتش ایران کار خود را از زمان سلطنت پهلوی آغاز کرد و در آن زمان با خرید چندین فروند هواپیما از کشورهای غریی اولین ناوگان هوایی خود را تشکیل داد. در آن زمان نیروها برای آموزش خلبانی و تعمیر و نگهداری به خارج کشور اعزام می‌شدند و بعد از پایان دوره آموزشی به ایران بازمی‌گشتند؛ ولی با این وجود و داشتن نیروهای متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری و خلبانان آموزش دیده باز هم ایران برای انجام ماموریت‌های خود از نیروهای خارجی استفاده می‌کرد و هیچ وقت از توان داخلی استفاده نکرد.



در زمان "محمد‌رضا پهلوی" با داشتن نیروهای متخصص در تمام زمینه‌ها، " نیروی‌هوایی " به نیروهای خارجی وابسته بود. در زمان سلطنت شاه دوم پهلوی ایران چند فروند هواپیما جنگی مانند " F14 تامکت "، " F4 " و " F5 " و جنگنده " نورتروپ " از کشورهای غربی خریداری کرد و کارهای تعمیر و " اورهال " آنها را نیز به " مستشاران " غربی سپرد.
 
ادامه مطلب ...

ناکامی داعش و پایان زیاده‌خواهی ترکیه

ناکامی تروریست های داعش در عراق و سوریه در تحقق اهداف مورد نظر خود که با منافع ترکیه گره خورده است، به مثابه پایان حیات سیاسی رئیس جمهور ترکیه و نقش بر آب شدن رویاها و زیاده خواهی‌های اوست.

 

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «غسان یوسف» نویسنده عرب، شکست و ناکامی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را به مثابه پایان حیات سیاسی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دانست.
  
 
ادامه مطلب ...

ناکامی داعش و پایان زیاده‌خواهی ترکیه


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد واحد موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی، ناوچه متجاوزان را نزدیک سواحل شهر مخا در استان تعز هدف قرار دادند که در نهایت این اقدام به غرق شدن ناوچه جنگی منجر شد.
مواضع نظامی ارتش سعودی در مناطق جیزان در جنوب عربستان و مواضع مزدوران آنها در استانهای مختلف نیز هدف حملات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.

هر طرفی را که نیروهای ما را تهدید کند، نابود می‌کنیم


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با دیدار از مقر وزارت دفاع روسیه در جریان روند عملیات نظامی در سوریه قرار گرفت.پوتین گفت ناوگان دریایی روسیه توانسته است با دقت بالا به مواضع تروریستها در سوریه حمله کند.
پوتین گفت: به همه کسانی که می خواهند سربازان ما را تحریک کنند هشدار می دهیم و تدابیر نظامی اضافی را برای حمایت از آنان اتخاذ کرده ایم.وی افزود: عملیات نظامی روسیه در سوریه با هدف دور کردن روسیه از خطرات تروریسم صورت می گیرد.
رئیس جمهور روسیه گفت هر هدفی را که نیروهای عمل کننده ما را در سوریه تهدید کند نابود خواهیم کرد.
ولادیمیر پوتین در ادامه اظهاراتش گفت: نیروهای مسلح روسیه تسلیحات و مهمات و همچنین پشتیبانی هوایی در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار می دهد.

ارتقای کروز ۳۰۰ کیلومتری قدیر در دستور کار نداجا


به گزارش صد خبر؛دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، درخصوص آخرین وضعیت تعمیر و ساخت ناوشکن‌ها از جمله ناوشکن سهند گفت: ما در این حوزه به دستاوردهای ارزشمندی دست‌ یافته‌ایم و آخرین ناوشکن ما سهند نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است.
وی افزود: اقدامی که ما اخیرا انجام داده‌ایم این است که ناوشکن‌های‌مان را به موشک‌های کروز پیشرفته تجهیز کرده‌ایم و در همین راستا نیز موشک قدیر را از وزارت دفاع تحویل گرفته‌ایم و آن را بر روی ناوشکن‌های‌مان نصب کرده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: قدیر از جمله موشک‌های پیشرفته‌ای است که در اختیار داریم و اساساً چون باید امنیت را در دریا تأمین کنیم و توان دفاع از خود را داشته باشیم، باید به موشک‌هایی با برد و دقت خوب دست یابیم و امروز به این هدف رسیده‌ایم.

سیاری با بیان این مطلب که موشک‌های در اختیار ما از دقت بالا، سرجنگی خوب و قابلیت جنگال برخوردار هستند، اظهار داشت:‌ آخرین سری از موشک‌های پیشرفته‌ای که در اختیار داریم، قدیر است اما این موشک‌ها ارتقاء خواهد یافت و سال به سال به موشک‌های جدید دست خواهیم یافت.


بهترین‌های گوگل پلی در 2015 معرفی شدند

با نزدیک شدن به اواخر سال 2015 شرکت گوگل لیستی از بهترین برنامه‌ها و بازی‌های عرضه شده در فروشگاه گوگل پلی را معرفی کرد.

بهترین‌های گوگل پلی در سال 2015 معرفی شدند

  ادامه مطلب ...

فاجعه جدید پزشکی این بار در خمینی شهر

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی اتفاق رخ داده در بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان را فاجعه خواند و از تعلیق پزشک و پرستار متخلف این پرونده خبر داد.

دکتر علی فتاحی درباره حادثه پزشکی اصفهان که بخیه‌های چانه کودکی به دلیل عدم تمکن مالی خانواده در پرداخت هزینه بخیه، کشیده شد، گفت: این موضوع حادثه نیست، فاجعه‌ای است که فکر می‌کنم به دلیل کم اندیشی و بی‌خردی کادر درمان اتفاق افتاده است؛ آنهم در بیمارستان دولتی.

وی افزود: حتی در بیمارستان خصوصی هم پزشک در درمانگاه و اورژانس هیچ رابطه مالی با بیمار ندارد. در این فاجعه نیز این موضوع جزو ابهامات قضیه است. از طرف دیگر این موضوع درسی می‌شود تا به سمتی حرکت کنیم که رابطه مالی بیمار با موسسات پزشکی، مطب‌ها و پزشک قطع شود. باید به سمت بیمه‌هایی رویم که آنچنان قوی باشند تا رابطه مالی بیمار با موسسات پزشکی را قطع کنند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: هیچ موسسه‌ای حق ندارد، بیمار اورژانسی را به دلیل نداشتن پول نپذیرفته و خدمتی به وی ارائه ندهد؛ هرچند که اورژانس تعریف خاص خود را دارد اما از دید خانواده بیمار، شکاف چانه کودک اورژانس تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در این موضوع که نام آن را فاجعه می‌گذارم تنها ابهام آن است که چه کسی دستور این فاجعه را داده است؛ پزشک، پرستار یا مسئول فنی؟ درصد نقش آنها نیز باید مشخص شود.

به گفته معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، نظام پزشکی خمینی شهر به این جمع بندی رسیده که پزشک و پرستار باید تا زمان مشخص شدن قضیه از فعالیت تعلیق شوند. در این راستا نامه‌ای هم به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه ارسال شده است. همچنین از سوی نظام پزشکی خمینی شهر کیفرخواست صادر شده و هیئت بدوی در حال رسیدگی به موضوع است. در مجموع فعلا تصمیم به تعلیق فعالیت پزشک و پرستار است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آنکه در صورت محرز شدن تخلف، حکم چه خواهد بود؟ گفت: حداقل حکمی که در این صورت صادر می‌شود محرومیت است. البته مدت محرومیت را باید قاضی نظر بدهد.

وی گفت: 10 سال است که در حوزه انتظامی مشغول فعالیتم. در تمام دوره فعالیتم، شاهد چنین فاجعه‌ای نبوده‌ام. برای اولین بار است به موضوعی برخورد می‌کنم که کاری انجام و نهایتا هم ضایع می‌شود.

فاجعه "بیمارستان خمینی‌شهر" از موارد استثناء است

فتاحی افزود: البته این موضوع از موارد استثناء است و استثناءها را نباید خیلی برجسته کرد؛ چرا که در این صورت بیماران حتی در صورت مراجعه به اورژانس‌ها هم نگران خواهند بود. این چنین مواردی نه اصل است نه فرع. از طرف دیگر سیستم‌های نظارتی در دانشگاه‌ها، دادسراها و همچنین نظام پزشکی فعالند. در این موضوع نیز از همان روز اول پیگیر‌ی‌های لازم را انجام دادیم.

انتساب فاجعه پزشکی اصفهان به طرح "تحول" بی‌انصافی است

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی درباره برخی مباحث که بروز چنین اتفاقاتی را به طرح تحول نسبت می‌دهند، گفت: انصافا اینطور نیست. ممکن است طرح تحول ایراداتی داشته باشد اما قاطعانه باید بگوییم که در بخش بستری هزینه‌های پرداخت از جیب بیماران را کم کرده است. بروز چنین اتفاقاتی شاید به مباحث اخلاقی و رفتاری بازمی‌گردد که متاسفانه در جامعه کمرنگ شده‌اند.

حاشیه‌های مراسم 16 آذر دانشگاه شریف

 دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مراسم روز دانشجو با شعارهای خود از پیام روشن دانشجویان با رئیس جمهور سخن گفتند.

سالن ورزشی استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف صبح روز دوشنبه به مناسبت 16 آذر روز دانشجو میزبان حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و هیأت همراهش بود.

در این مراسم فرهادی وزیر علوم، هاشمی وزیر بهداشت، نجفی وزیر آموزش و پرورش،‌ صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور، ‌محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور روحانی را همراهی می‌کردند.
 
ادامه مطلب ...

تقدیر مجلس از عزاداران حسینی

204 نماینده مجلس شورای اسلامی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین و تلاش دستگاه‌های مختلف کشور برای حضور مردم در این مراسم قدردانی کردند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

مراسم اربعین حسینی عظمت شکوه و حدت و اقتدار جهان اسلام را به نمایش گذاشت و حضور پرشور میلیون ها نفر از مردان؛ زنان و کودکان امت اسلام و ارادتمندان اهل بیت وحدت امت اسلامی را فریاد زد.

امنیت غرورآفرین و مهمان نوازی ناشی از مهر ومحبت مردم عراق مایه افتخار ملت مسلمان و پیروان مکتب اهل بیت گردید.

لازم می دانم ازبرنامه ریزی دستگاه های اجرایی نظامی و انتظامی به ویژه  ستاد عتبات عالیات و ستاد اربعین تقدیرو تشرکرد.

حضور جدی پژو در ایران

سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به فرانسه در حالی به‌دلیل حوادث تروریستی پاریس به تعویق افتاد که گفته می‌شود در این سفر، قرار بر نهایی کردن قرارداد ایران‌خودرو و پژو بوده است.

آن‌طور که منابع آگاه عنوان می‌کنند، در این سفر قصد بر آن بوده تا تکلیف مذاکرات ایران‌خودرو و پژو نهایی و به اصطلاح امضای دو طرف پای قرارداد مربوطه حک شود. به گفته این منابع، حتی برخی مسوولان ایران‌خودرو به همراه تیم مذاکره‌کننده این شرکت، زودتر از رئیس‌جمهوری راهی فرانسه شدند تا مقدمات امضای قرارداد را فراهم کنند، اما حوادث تروریستی پاریس سبب لغو سفر روحانی شد و به تبع آن، نهایی شدن قرارداد مربوطه، به تعویق افتاد. این در شرایطی است که گفته می‌شود در سفر آتی روحانی به فرانسه، قرارداد میان ایران‌خودرو و پژو نهایی خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، روحانی تا چندی دیگر راهی پاریس خواهد شد و تیم مذاکره‌کننده ایران‌خودرو نیز وی را در این سفر همراهی خواهند کرد تا پس از یک سال و نیم مذاکره، قرارداد جدید میان این شرکت با پژو امضا شود. ایران‌خودرو و پژو پس از توافق هسته‌ای ژنو، مذاکرات با یکدیگر را آغاز کردند و قرار شد پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، همکاری و شراکت خود را البته در شکل و شمایلی جدید از سر بگیرند. طبق اخبار رسیده، تاسیس شرکتی مشترک با سهم 50-50، صادرات از ایران و همچنین تولید با ساخت داخل بالا، از جمله شروط ایران‌خودرو برای شراکت دوباره با پژو بوده و ظاهرا خودروساز فرانسوی نیز همه این شرایط را پذیرفته است.

هر چند دو طرف هنوز تاریخی رسمی و دقیق برای آغاز شراکت دوباره‌شان اعلام نکرده‌اند، اما به گفته منابع آگاه، پس از سفر رئیس‌جمهوری به فرانسه و امضای قرارداد، همکاری تازه این دو خودروساز آغاز خواهد شد و طی آن، پنج محصول جدید پژو راهی ایران می‌شود.

جملات طلایی رهبر انقلاب درباره «دانشجو»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بیست جمله‌ی برگزیده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره "روز دانشجو"، منتشر کرد. 

-بنده دلم می‌خواهد این جوانان ما شما دانشجویان؛ چه دختر، چه پسر و حتّی دانش‌آموزان مدارس، روی  ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید. ۱۳۷۲/۰۸/۱۲ 
 
-عزیزان من! رابطه با خدا را جدّی بگیرید. شما جوانید؛ به آن اهمیت بدهید، با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید. مناجات، نماز، نماز با حال و با توجّه، برای شما خیلی لازم است. مبادا اینها را به حاشیه برانید. ۱۳۷۷/۰۲/۲۲ 
  
ادامه مطلب ...

«معمای شاه» همچنان زیر تیغ نقد

 گویا نقدهای وارد شده به سریال «معمای شاه» تمامی ندارد و روابط عمومی و گاه برخی عوامل این سریال هم می‌خواهند پاسخ همه آنها را بدهند. تازه‌ترین نمونه‌اش، از انتقاد یک کارگردان باسابقه سینما شروع شد.

 روز گذشته «ایلنا» با انتشار نقدی که خسرو سینایی به بخشی از این سریال داشته، نوشت: در قسمت پنجم سریال معمای شاه و در یکی از سکانس‌ها، تصویری از دختران تن‌فروش لهستانی‌ نشان داده می‌شود که سربازان آمریکایی از آنها بهره‌کشی می‌کنند.
 
ادامه مطلب ...