بصیرت روز

فرهنگی ، سیاسی و نظامی

بصیرت روز

فرهنگی ، سیاسی و نظامی

ورود هواپیماهای جدید پس از لغو تحریم ها

 معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی معراج با باین اینکه لغو تحریم‌های اقتصادی می‌تواند برای ایرلاین های داخلی فرصتی مناسب در خرید هواپیماهای جدید فراهم کند، اعلام کرد این شرکت برای روزهای پس از تحریم برنامه ریزی کرده است.

علی مهر‌آور با بیان اینکه لغو تحریم‌ها پس از سال‌ها فضایی مناسب را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی داخلی قرار خواهد داد، گفت: در طول ماه های گذشته مذاکرات مختلفی با شرکت سازنده های هواپیما صورت گرفته و این امید وجود دارد که با لغو قطعی تحریم ها راه برای وارد کردن هواپیماهای جدید باز شود.

وی اضافه کرد: هرچند در سال‌های گذشته هواپیماهایی با عمر پایین نیز به ناوگان ایران اضافه شده بودند اما شرایط به سمتی رفت که عمر ناوگان هوایی ایران به شدت بالا رود. از این رو می‌توانیم در فضای لغو تحریم‌ها به کاهش این سن نیز امید داشته باشیم.

مهرآور درباره برنامه‌های این شرکت برای خرید هواپیماهای جدید نیز اظهار کرد: قطعا این ایرلاین نیز مانند دیگر شرکت‌ها مذاکراتی با طرف‌های خارجی داشته و برای ما وارد کردن هواپیماهای جدید یک برنامه قطعی است.

معاون بازرگانی معراج اضافه کرد: در دل این مذاکرات موفقیت‌هایی نیز به وجود آمده است، اما با توجه به حساسیت شرایط و نیاز به قطعی شدن قراردادها هنوز نمی‌توان به شکل موردی از آنها صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، با نهایی شدن گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره صلح آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای ایران از روزهای ابتدایی سال 2016 میلادی به عنوان زمان قطعی لغو تحریم‌ها علیه ایران سخن گفته می‌شود.

در صورت نهایی شدن این فرایند ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند امیدوار باشند مذاکرات نیمه مخفی آنها در طول ماه‌های گذشته شکلی علنی گرفته و بار دیگر امکان خرید مستقیم هواپیما از سوی ایران فراهم شود.

قیمت بالای هواپیماهای نوساز و وضعیت مالی نه چندان مطلوب بعضی از ایرلاین‌های داخلی دو عامل دیگری است وزارت راه تلاش کرده برای آن چاره ‌ای جدید بیندیشد و در این بین به نظر می رسد امکان خرید لیزینگی هواپیما قابل اجراترین راه خواهد بود.

با توجه به مشکلات احتمالی پیش روی بویینگ به عنوان یک شرکت آمریکایی برای فعالیت در ایران که به مذاکرات مسولان این شرکت با دولت مردان ایالات متحدده نیز انجامیده، به نظر می‌رسد ایرباس اصلی‌ترین گزینه روی میز ایرلاین‌های ایرانی خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.